تزریق ژل, مقالات

انواع مدل تزریق ژل لب و نحوه تزریق و قیمت و هزینه آن

ژل لب

امروزه تزریق ژل لب یا فیلرلب بسیار رایج است و به منظور حجم دهی، فرم دهی و اصلاح ساختارلب‌ها انجام می‌شود و لب‌های برجسته و صورت‌های ظریف بسیار طرفدار دارد و خوشبختانه به واسطه پیشرفت علم پزشکی، همه افراد می‌توانند تا حدود قابل قبولی در چهره خود تغییر ایجاد کنند و دامنه تغییرات بستگی به میل اشخاص، سن، صلاحدید پزشک و … دارد.

لب یکی از قسمت های صورت است که با افزایش سن، حجم آن کم شده، ارتفاع اش کاهش یافته و بر جستگی آن در صورت کاهش می یابد. تزریق ژل لب می تواند برای رفع این تغییرات و زیبایی صورت بسیار مفید باشد. حجم لب، ارتفاع و برجستگی آن تحت تاثیر سن قرار خواهند گرفت. لب تحتانی به طور طبیعی از لب فوقانی بزرگ تر و حجیم تر است و نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها شبیه هم هستند که حجم و تقارن در این دو نیمه بسیار مهم است. در تزریق ژل کاری که انجام می شود این است که حاشیه لب برجسته و حجم داده می شود و بدین ترتیب است که به زیبایی صورت از طریق تزریق ژل لب افزوده می شود.

نحوه تزریق ژل لب

پس از بی‌حس کردن موضع و اطمینان دادن به بیمار، محل تزریق با محلول ضد میکروبی یا الکل تمیز می شود. سپس به وسیله سرنگ مخصوص و سوزن‌هایی ظریف با زاویه‌ای‌ درست، میزان دقیقی‌ از دارو در لایه مناسب تزریق می شود. نتیجه نهایی هر تزریق با دیگری متفاوت خواهد بود و زیبایی خاص خودش را دارد. اگر در دو راهی تزریق ژل یا عدم تزریق آن هستید و بیشترین درگیری ذهن شما این است که نکند نتیجه کار یک مدل فانتری با لب‌های خیلی بزرگ خواهد شد کاملا اشتباه می‌کنید. مدل تزریق ژل لب با در نظر گرفتن خواسته محترم شما و مصلحت پزشک تعیین می شود و دغدغه ای از این بابت نداشته باشید. در نهایت لبان شما زیباتر و متناسب با چهره تان خواهد بود.

 

اقدامات قبل از تزریق ژل لب

  • اگر قصد انجام کارهای دندانپزشکی را دارید بهتر است قبل از تزریق ژل آنها را انجام دهید و موارد زیر را رعایت کنید
  • از یک هفته قبل از انجام تزریق، مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن را قطع کنید.
  • از مصرف برخی مواد غذایی مانند سیر، جنینسیگ، دمنوش و موادی که دارای ویتامین A هستند و … بپرهیزید.
  • موهای ناحیه مورد نظر جهت تزریق را به هیچ وجه با موم، موچین و کرم مو بر از بین نبرید.
  • برای کاهش کبودی حاصل از تزریق، دو روز قبل از آن از آرنیکا استفاده کنید.(اختیاری)
  • در صورت سابقه تبخال، حساسیت به ژل و… حتما به پزشک اطلاع دهید تا برایتان آنتی بیوتیک شروع کند.

 

انواع مدل‌ های تزریق ژل لب

  • تزریق ژل لب مدل نچرال

مدل نچرال یا همان تزریق ژل لب مدل طبیعی طرفداران مخصوص به خود را دارد و بسیاری از افراد که دوست ندارند دیگران متوجه تزریق ژل لب‌هایشان بشوند این مدل را انتخاب میکنند. مدل نچرال برای افرادی که لب‌های خیلی نازکی دارند مناسب است زیرا در نهایت یک لب کاملا متقارن و زیبا خواهند داشت. تزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرال نوعی از تزریق است که در آن لبها به شکلی کاملا طبیعی حجم دهی می شوند. در این نوع تزریق از حجیم سازی بیش از حد لبها پرهیز می شود. هدف از تزریق ژل لب مدل نچرال تنها زیباسازی لبهاست، بدون اینکه رد پایی از تزریق در لبها دیده شود.

 

  • تزریق ژل لب مدل روسی

در مدل روسی مقدار کمی ژل به ناحیه خط لب بالایی تزریق می‌شود. در مدل روسی لب ها حجم می‌گیرند اما آنقدر طبیعی هستند که هیچ کسی تصور نمی‌کند که لب شما با ژل این فرم زیبا را به خود گرفته است. مدل روسی برای افرادی که لب بالایی کوچکی دارند بسیار مناسب است. اگر برای بار اول است که تزریق ژل انجام می‌دهید مدل روسی گزینه مناسبی است. مدل روسی از پرطرفدارترین مدل های تزریق ژل لب است. در این مدل از تزریق ژل، خطوط بالایی لب ها حجیم می شوند. این مدل زمانی به کار می رود که متقاضی قصد بالا بردن لبهای خود را داشته باشد.

 

  • تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای

اگر دوست دارید هم لب بالا و هم لب پایین حجیم باشد، به احتمال زیاد مدل قلوه‌ای را می‌پسندید که یکی از انواع مدل های تزریق ژل لب است. در این مدل میزان ژل تزریق شده نسبت به مدل روسی بیشتر خواهد بود. ممکن است به صلاح دید پزشک میزان ژل موردنیاز در دو جلسه تزریق شود .به طور معمول از یک سی سی ژل برای لب استفاده می‌شود اما اگر خود شخص متقاضی حجم بیشتری باشد می‌توان از دو سی سی استفاده کرد.

 

  • تزریق ژل لب مدل عروسکی

مدل عروسکی یک مدل جذاب است که به آن مدل باربی هم گفته می‌شود. در تزریق ژل لب مدل باربی، قسمت پایین نسبت به لب بالا حجم بیشتری می‌گیرد. قسمت V شکل لب بالا حجم بیشتری می‌گیرد. در پایان کار یک لب جذاب به مانند باربی‌ها خواهید داشت که زیبایی چهره شما را چند برابر خواهد کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به هنگام خندیدن لثه‌های شما نمایان می‌شود با مدل عروسکی مشکل شما حل خواهد شد و چهره‌ای جوان تر خواهید داشت. اگر لب‌های نازک و کم حجم دارید و مدل عروسکی را دوست دارید با نظر پزشک با تزریق در طی چند جلسه به فرم دلخواه خود برسید.

 

  • تزریق ژل لب مدل فانتزی

در تزریق ژل لب مدل فانتزی، تمام نواحی لبها حجیم می شوند. میزان و حجم ژل تزریق شده به لبها در این مدل، بسیار زیاد است. این مدل از تزریق ژل لب برای افرادی مناسب است که دوست دارند چهره ای کاملا فانتزی و غیرطبیعی داشته باشند.

 

  • تزریق ژل لب مدل چاک دار

در تزریق ژل لب مدل چاک دار، یک چاک در قسمت میانی لب پایینی ایجاد می شود. این چاک، لب پایین را به دو بخش مساوی تقسیم می کند.

 

  • تزریق ژل لب مدل گرد

در تزریق ژل لب مدل گرد، لب بالایی حجیم تر از لب پایینی می شود. این مدل از تزریق ژل لب به صورتی انجام می گیرد که لب ها حالتی گرد داشته باشند.

 

  • ژل لب مدل هالیوودی

تزریق ژل لب مدل هالیوودی را اغلب می توان در ستاره های سینمای هالیوود مشاهده کرد. در این روش از تزریق ژل، لبهای بالا و پایین به یک اندازه حجیم می شوند.

 

  • ژل لب مدل سه دکمه

ژل لب مدل سه دکمه نوعی از تزریق ژل لب است که در آن سه قسمت اصلی لبها، بیشتر از سایر قسمت ها حجیم می شوند. این مدل از تزریق ژل لب، شکلی زیبا و طبیعی به لبها می بخشد.

 

انواع مدل‌ های تزریق ژل لب

 

اقدامات پس از تزریق ژل لب

  • پرهیز از آرایش لبها حداقل تا یک روز بعد از تزریق ژل
  • پرهیز از ماساژ و دستکاری لبها حداقل تا سه روز پس از تزریق ژل
  • خودداری از مصرف سیگار و مشروبات الکلی حداقل تا دو روز بعد از تزریق ژل
  • عدم قرارگیری زیر نور مستقیم آفتاب تا یک روز پس از تزریق ژل
  • پرهیز از انجام فعالیت های ورزشی سنگین تا دو روز بعد از تزریق ژل
  • خودداری از استحمام با آب داغ تا دو هفته بعد از تزریق ژل
  • پیشگیری از ورود هر گونه ضربه به لبها
  • پرهیز از مصرف غذاهای سنگین و سفت که امکان آسیب رساندن به لبها را داشته باشند
  • خودداری از رفتن به استخر و سونا تا دو هفته بعد از تزریق ژل

 

اگر از نتیجه تزریق فیلر لب خود راضی نباشید باید چه کار کنید؟

شما میتواند بعد از یک هفته شاهد نتیجه ی نهایی تزریق باشید چون بعد از یک هفته تورم یا کبودی کاملا برطرف میشود. اما اگر از نتیجه تزریق راضی نباشید می توانید سریع آن را ترمیم کنید. نکته مهم درباره فیلرهای اسید هیالورونیک این است که در صورت نیاز با یک آنزیم خاص قابل حل هستند. پزشک هیالورونیک را به لب تزریق می کند و این فیلرها طی بیست وچهار تا چهل و هشت ساعت بعد قابل تجزیه هستند. اما به خاطر داشته باشید که از بین بردن فیلر ممکن است راه حلی کاملی نباشد. اگر فیلر شما دارای ناهمواری است یا ظاهر خوبی ندارد پزشک شما می تواند با افزودن محصولات اضافی مشکل شما را برطرف کند.

 

عوارض جانبی احتمالی تزریق لب

مثل همه روش های دیگری که به تزریق سوزن نیاز دارند و عوارضی چون ایجاد کبودی و تورم وجود دارد در این روش هم این عوارض طبیعتا وجود دارد و معمولا در عرض یک تا دو هفته برطرف می شوند. همچنین بعد از تزریق، خطر بروز ورم های التهابی وجود دارد که ممکن است ماه ها یا سال ها بعد از تزریق اتفاق افتد. این مشکلات معمولا به دلیل درمان های دندانپزشکی، واکسیناسیون و تزریق ویروسی شدید رخ می دهند اما اکثر آنها هیچ علت مشخصی ندارند.

جدی ترین عوارض زمانی اتفاق می افتد که فیلر باعث مسدود شدن رگ های خونی شود؛ این اتفاق می تواند باعث ایجاد زخم، اسکار و حتی کوری شود. با وجود اینکه همیشه احتمال خطر وجود دارد اما در تزریق ژل لب احتمال ایجاد عوارض جانبی شدید بسیار کم است. با این وجود بهتر است که برای درمان به یک پزشک با تجربه مراجعه کنید تا خطر هر گونه عوارض جانبی کاهش یابد.

 

گلوله شدن ژل لب

اگر بعد از تزریق با گلوله‌های ژل در لب مواجه شدید نگران نباشید این علائم در دو هفته اول طبیعی است. اگر تا روز دهم سفت شدن ژل لب وجود داشت به پزشک مراجعه کنید. برای جلوگیری از گلوله شدن ژل لب توصیه می‌شود تمام موارد قبل و بعد از تزریق را رعایت کنید.

 

هزینه تزریق ژل لب

با توجه به اینکه ژل‌ها دارای برندهای متفاوت هستند و انواع مختلفی دارند نمی‌توان یک عدد مشخصی را به عنوان قیمت ژل لب عنوان کرد. از طرفی میزان تزریق ژل، شهر محل سکونتتان و مهارت پزشک نیز در هزینه اثر گذار است. برند های آمریکایی ( ژوویدرم و رستیلن) دارای بالاترین قیمت هستند و برندهای اروپایی قیمت متوسطی دارند و ژل های چینی و کره ای پایین ترین قیمت را دارند. بعنوان مثال هزینه تزریق ژل لب ژوویدرم که ساخت شرکت آمریکایی آلرگان است از اسکین فیل که ایتالیایی است بالاتر است . چنانچه هم لب بالا و هم لب پایین احتیاج به برجسته سازی داشته باشند ممکن است تا ۲ سی سی ژل احتیاج شود که هزینه تزریق بیشتر می شود و بر اساس مورد محاسبه می شود.

 

آدرس مطب دکتر مارال نوری یانی

گرگان، عدالت ۲۳، پاساژ ایرانشهر، طبقه اول، واحد ۳

شماره تماس مطب: ۰۱۷۳۲۳۲۵۷۰۱۰۹۳۵۷۵۰۰۱۳۴

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *