الکترولیز موهای زائد, لیزر موهای زائد, مقالات

حذف موهای زائد سفید با دستگاه الکترولیز در گرگان

الکترولیز موهای سفید

یکی از سرسخت ترین و مقاوم ترین موها در صورت، آن دسته از موهایی هستند که سفید شده اند. از آنجایی که استفاده از لیزر برای از بین بردن انواع موهای زائد بکار می رود باید این نکته را بدانید که موی سفید بعلت نداشتن رنگدانه ملانین با استفاده از لیزر از بین نخواهد رفت. از عواملی که باعث سفید شدن موها می شوند می‌توان به فاکتورهایی مانند افزایش سن، ژنتیک، بعضی از انواع داروها، اختلال در عملکرد تیروئید و … اشاره کرد.افرادی که می‌خواهند به حذف موهای زائد سفید رنگ صورت خود بپردازند می‌توانند از روش‌های دیگری مانند الکترولیز استفاده کنند.

 

الکترولیز موهای زائد چیست؟

الکترولیز، روشی برای از بین بردن موهای زاید است که در آن، ریشه مو به وسیله جریان الکتریکی تخریب می‌ شود. در این روش، سوزن خیلی نازکی به مجرای فولیکول مو وارد می ‌شود و به سمت فولیکول پیش می ‌رود تا به ریشه ی مو برسد. سپس جریان الکتریکی از طریق سوزن عبور و ریشه را تخریب می ‌کند و مو را از بین می ‌برد و به این ترتیب، مو به راحتی برداشته می ‌شود. در الکترولیز، از جریان گالوانیک استفاده می شود و این جریان، مو را از طریق فعل و انفعالات شیمیایی از بین می برد. امروزه در الکترولیزها، جریان الکتریکی با فرکانس تعدیل شده بالا را به کار می‌ گیرند که مو را با الکتروکوآگولاسیون از بین می ‌برد. الکتروکوآگولاسیون این مزیت را دارد که از الکترولیز واقعی کمتر وقت می ‌برد و لذا هر بار موی بیشتری را از بین می ‌برد، اما با الکترولیز واقعی موارد رشد مجدد مو بعد از درمان، احتمالا خیلی پایین ‌تر است. اگر هنوز همه موهای بدن شما سفید یا خاکستری نشده است به شما توصیه می کنیم یک دوره لیزر برای حذف موهای زائد با لیزر و الکترولیز را با هم انجام دهید تا از مزایای هر دو روش بهره‌مند شوید و بتوانید بهترین نتیجه را به دست آورید بدین ترتیب تمام موهای سفید و خاکستری توسط لیزر که تحت تاثیر قرار نمی گیرند می توانند با استفاده از روش الکترولیز از بین بروند. با ما در سایت “دکتر نوری یانی” همراه باشید تا بطور جامع به این موضوع بپردازیم.

 

علت موثر نبودن لیزر بر موهای سفید چیست؟

عملکرد همه دستگاه های لیزر وابسته به وجود ملانین در موهای زائد است اینگونه که ملانین یا همان رنگدانه مو، انرژی لیزر را جذب می‌کند و از رویش مجدد آنها جلوگیری می شود و نتایج خوبی را به همراه دارد ولی اگر میزان ملانین پوست برای جذب گرما و انرژی کافی نباشد نه تنها نمی تواند موهای زائد را از بین ببرد بلکه می‌تواند به پوست نیز آسیب وارد کند اما این به این معنا نیست که افرادی که رنگ موهای آنها بلوند، خاکستری یا قرمز است به هیچ عنوان نمی توانند از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده کنند. معمولاً ملانین موجود در فولیکول های مو در مناطقی مثل زیر بغل، بیکینی، پاها و قسمت های دیگر نواحی بدن به میزان کافی وجود دارد و همین دلیل می توانند برای حذف این موها از لیزر استفاده کنند.

 

مراقبت های قبل از الکترولیز برای حذف موهای زائد

  • حدود ۴۸ ساعت قبل از انجام کار از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید
  • در صورتیکه آستانه درد شما پایین است می توانید ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار از ماده بیحسی در ناحیه مورد نظر استفاده کنید.
  • سعی کنید از چند روز قبل از رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و مایعات فراوان بنوشید.
  • اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید حتما پزشک را مطلع کنید.
  • بهتر است که از انجام اپیلاسیون به مدت ۲ هفته قبل از انجام الکترولیز خودداری کنید.

 

مراقبت های بعد از الکترولیز موهای زائد

  • بعد از انجام الکترولیز هرگز ناحیه تحت درمان را دستکاری و تحریک نکنید.
  • تا ۷۲ ساعت بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • تا دو روز بعد از الکترولیز، استخر و حمام نداشته باشید.
  • تا چند روز بعد از انجام الکترولیز، از انجام فعالیت‌های سنگین بدنی که باعث تعریق می شود خودداری کنید.

 

الکترولیز موهای زائد سفید گرگان

 

مزایای استفاده از الکترولیز

  • برخلاف روش های دیگر حذف کردن موهای زائد با الکترولیز نتایج دائمی تر و بهتری را دارد.
  • این روش رشد موها را کند و یا متوقف می‌کند و دیگر نیازی نیست که از روش‌های دیگر برای حذف موهای زائد استفاده کنید.
  • در مقایسه با لیزر انجام ان در بخش های کوچکی از بدن، از نظر اقتصادی می‌تواند مقرون به صرفه باشد.

 

دوره نقاهت استفاده از الکترولیز

استفاده از الکترولیز برای حذف کردن موهای سفید قرمز و خاکستری یک روش مطمئن است که جایگزین لیزر می باشد و می تواند جوابدهی عالی به همراه داشته باشد و ماندگاری دائمی نیز دارد. این روش درمانی دوره نقاهت و ریکاوری طولانی مدتی نخواهد داشت. شما بعد از اتمام درمان بلافاصله می توانید مطب را ترک کنید و فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. فقط باید به توصیه های ارائه شده توسط پزشک اهمیت دهید تا بهترین نتیجه را بعد از این درمان برای خود به همراه داشته باشید و از هر گونه عوارض جانبی و احتمالی نیز در امان باشید.

 

طول درمان و تعداد جلسات الکترولیز

اینکه هر جلسه چقدر زمان می برد بستگی به سایز محل تحت درمان و همچنین میزان موی سفید آن منطقه دارد. یکی از مشکلاتی که در این روش وجود دارد زیاد بودن جلسات درمانی و طولانی بودن پروسه درمان است به طور کلی می توان گفت بین ۱۵ الی ۳۰ جلسه درمان برای حذف کردن موهای زائد بدن نیاز است که چیزی حدود ۱۲ الی ۱۸ ماه زمان خواهد بود ، افرادی که نمی توانند از لیزر برای حذف کردن موهای سفید ، قرمز ،خاکستری و یا بلند استفاده کنند می توانند از این روش استفاده کنند.

 

الکترولیز موی سفید

 

عوارض الکترولیز چیست؟

عوارض الکترولیز عبارتند از قرمز شدن و التهاب پوست، پوسته پوسته شدن و تورم و مواردی از این قبیل که البته تمام این عوارض به قدری خفیف هستند که به چشم نمی آیند رعایت نکات قبل از انجام الکترولیز تا حدی می‌تواند از بروز این عوارض جلوگیری کند. فراموش نکنید برای اینکه بتوانید به نتیجه خوبی برسید و به طور کلی از شر موهای ناخواسته خود رها شوید باید تمام جلسات درمانی را به تعداد نیاز خود پشت سر بگذارید، تعداد جلسات معمولاً بین ۱۵ تا ۳۰ جلسه می تواند متغیر باشد.

 

چه کسانی کاندیدای خوبی برای الکترولیز مو هستند؟

بهترین کاندیدا برای استفاده از الکترولیز افرادی هستند که موی سفید، قرمز و خاکستری دارند و امکان استفاده از روش‌های دیگر برای آنها وجود ندارد اگر شما هم جزو کاندیداهای مناسب این روش درمانی هستید می توانید با مراجعه به مطب پوست،مو و زیبایی خانم دکتر مارال نوری یانی در گرگان، به انجام این روش درمانی بپردازید و از مزایای بیشمار آن بهره مند شوید.

 

قیمت الکترولیز موهای زائد گرگان

هزینه‌ای که فرد بابت انجام الکترولیز پرداخت می‌کند با توجه به نوع دستگاه، تعداد جلسات مورد نظر، نیاز سطح ناحیه مورد نظر برای انجام درمان و حق الزحمه پزشک و هزینه‌های مربوط به مطب می‌تواند متفاوت باشد. برای اطلاع پیدا کردن از قیمت، با شماره ۰۹۳۵۷۵۰۰۱۳۴ می توانید تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *