جوانسازی, مزوتراپی, مقالات

مزوتراپی در گرگان

مزوتراپی

مزوتراپی نوعی روش درمانی تزریقی است که در تمام دنیا، کاربرد زیادی در درمان‌های زیبایی دارد. در واقع مزوتراپی استفاده از دوزهای کم دارو با تزریق‌های مکرر، در ناحیه مورد نظر از پوست است. با ما در سایت “دکتر نوری یانی” همراه باشید تا بطور جامع به این موضوع بپردازیم.

 

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی (به انگلیسی: Mesotherapy) عبارت است از وارد کردن گروهی از مواد فعال بیولوژیک با سوزن‌هایی بسیار ریز به داخل پوست. این مواد می‌توانند شامل انواع ویتامین، داروها یا فاکتورهای رشد باشند.  مزوتراپی یک روش بدون درد و بدون نیاز به بی‌حسی است و با زندگی روزمره بیماران تداخلی ندارد. برای اولین بار در فرانسه در سال ۱۹۵۲ برای درمان اختلالات عروقی و لنفاوی از متد مزوتراپی بهره برداری شد. در این روش از سرسوزن‌هایی با قطر داخلی بسیار کم جهت کاهش لک های پوستی، اسکار جوش، جوانسازی پوست، آبرسانی به پوست، رفع چین و چروک پوستی، رفع تیرگی دور چشم، رویش مجدد مو، تقویت مو و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سن مناسب مزوتراپی

به گفته برترین پزشکان جهان بهترین سن برای شروع مزوتراپی در زیباسازی و جوان‌سازی پوست، افرادی با سنین کمتر از سی و پنج سال است. پزشکان در اروپا این کار را معمولاً در سنین بین بیست سالگی تا سی سالگی شروع می‌کنند.البته مزوتراپی می‌تواند برای همه سنین مفید باشد.

 

چه افرادی نمی توانند مزوتراپی انجام دهند؟

انجام مزوتراپی برای یک سری از افراد ممنوع است و در صورت انجام آن ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد. افراد زیر ۱۸ سال، خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی قرار دارند، افرادی که داروهای قلبی مصرف می کنند، اشخاص مبتلا به دیابت و بیماری های کلیوی و اختلالات تشنج و … از آن دسته کسانی هستند که بهتر است حتما برای انجام مزوتراپی با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنند.

مزوتراپی مو

مزوتراپی با دستگاه درماپن و بر پایه‌ی تزریق انجام می‌شود. در واقع مزوتراپی مو جهت تقویت رشد موها بر پایه‌ی تزریق فاکتورهای رشد و ویتامین‌ها، آنزم، دارو، عصاره‌ی گیاهی و هورمون انجام می‌شود که نوع مواد تزریقی به بیمار بستگی به وضعیت ریزش مو و نظر دکتر معالج دارد. بسته به شدت آسیب و نیاز به درمان، تزریق در عمق ۱ تا ۴ میلی‌متری پوست انجام می‌گیرد. در هر بار تزریق تنها یک قطره کوچک محلول وارد پوست می‌شود.  با انجام مزوتراپی گردش خون ضعیف پوست سر درمان می‌شود، التهاب موجود در پوست کاهش پیدا می‌کند و درنتیجه ریزش مو به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. افزایش گردش خون در پوست سر سبب تغذیه فولیکول‌های مو و بزرگ شدنشان می‌شود. زمانی که فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند، ساقه موها تقویت شده و رشد موها افزایش پیدا می‌کند. بنابراین با استفاده از مزوتراپی و تکرار جلسات درمانی مزوتراپی می‌توانیم تراکم موها را افزایش دهیم.

 

مزوتراپی پوست

همگام با افزایش سن، سرعت بازسازی و تعویض لایه‌های پوست کاهش می‌یابد. مزوتراپی میزان کلاژن را افزایش و نشانه‌های پیری را به طور آشکار کاهش می‌دهد. این فرایند ترمیم پوست را سرعت بخشیده و ظاهری جوان‌تر به آن می‌بخشد. مزوتراپی برای لک صورت، فرایندی است که در آن پزشک با استفاده از سوزن‌هایی بسیار نازک آنزیم ها، هورمون‌ها و ویتامین‌های موردنیاز پوست را به آن می‌رساند. این موارد برای سفت شدن و جوان‌سازی پوست، لک، رفع اسکار و جوش و … مفید هستند.

 

هزینه مزوتراپی در گرگان

هزینه مزوتراپی بستگی به نوع درمان شما و تعداد جلسات موردنیاز برای دستیابی به نتایج نهایی مورد انتظار دارد. هزینه هر فرد بستگی به مقدار و نوع مواد مورد نیاز و با توجه به ناحیه‌ی مربوطه متفاوت است. جهت اطلاع از هزینه مزوتراپی در گرگان با شماره ۰۹۳۵۷۵۰۰۱۳۴ تماس بگیرید.

 

بهترین دکتر مزوتراپی گرگان

مهم‌ترین عامل موفقیت در مزوتراپی می‌تواند انتخاب یک پزشک مورد اعتماد و ماهر باشد. پزشک با توجه به نیاز و شرایط شما از روش خاص و مقدار معینی از مواد درمانی جهت کاهش مشکل شما در مزوتراپی استفاده می‌کند.

 

مزوتراپی در گرگان

دکتر مارال نوری یانی، پزشک پوست و مو زیبایی در گرگان مشغول به فعالیت است. برای دریافت نوبت و مشاوره به مطب دکتر مارال نوری یانی مراجعه فرمائید. خدماتی که دکتر مارال نوری یانی به بیماران ارائه می دهد: تزریق بوتاکس،  درمان ترک های پوستی، تزریق فیلر لب، لیزر موهای زائد بدن ، خالبرداری، برداشتن زگیل و مزوتراپی و میکرونیدلینگ و … می باشد.

 

آدرس مطب دکتر مارال نوری یانی

گرگان، عدالت ۲۳، پاساژ ایرانشهر، طبقه اول، واحد ۳

شماره تماس مطب: ۰۱۷۳۲۳۲۵۷۰۱۰۹۳۵۷۵۰۰۱۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *