تزریق ژل, مقالات

همه چیز درباره فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم
محتوا نمایش

فیلر زیر چشم چیست؟

فیلر زیر چشم به عنوان یک پرکننده، به منظور از بین بردن دایره تیره و گودی است که در اطراف چشم ایجاد می‌شود. فیلر چشم از طریق تزریق در زیر پوست چشم قرار می‌گیرد. ماده تشکیل‌دهنده فیلر چشم معمولاً اسید هیالورونیک است. البته برخی از فیلرها با استفاده از کلاژن، اسید لاکتیک و کلسیم ساخته می‌شوند. استفاده از فیلر چشم محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد بسیار زیادی برای رفع گودی زیر چشم خود، درمان تزریق فیلر را انتخاب می‌نمایند. ازآنجایی‌که فیلرهای چشمی، از جنس مواد طبیعی که توسط بدن تولید می‌شوند ساخته می‌شود معمولاً بدن نسبت به آنها حساسیت و یا واکنش منفی نشان نمی‌دهد. فیلرها سطح رطوبت پوست را حفظ می‌کنند تا پوست حالتی لطیف و شاداب داشته باشد.

 

فیلر زیر چشم چکار می کند؟

فیلر  زیر چشم، سیاهی، گودی و چروک زیر چشم را برطرف می کند.

 

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر زیر چشم هستند؟

افرادی که به دلیل ژنتیک، کم‌آبی بدن، وجود رنگ‌دانه‌های بیش از حد و افزایش سن دچار سیاهی یا گودی زیر چشم شده‌اند، می‌توانند از این روش برای درمان و بهبود ظاهر خود استفاده کنند. تزریق فیلر برای زنان باردار و شیرده و همچنین افرادی که سیگار می‌کشید، توصیه و انجام نمی شود.

 

عوارض تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

تزریق فیلر زیر چشم، ایمن است و با انجام آن نزد پزشک متبحر، هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند. کبودی، تورم و درد رایج‌ترین عوارض این روش هستند که بعد از یک تا دو روز کاملا از بین می‌روند.

 

علت ایجاد گودی و سیاهی زیر چشم چیست؟

با افزایش سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی‌های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحیه اشکی چشم برخی از افراد فرورفتگی ایجاد شود که این فرورفتگی‌ها بر روی پلک پایینی چشم یک نیم‌دایره تیره ایجاد می‌کنند.

 

انواع فیلر زیر چشم

کلسیم هیدروکسی آپاتیت

کلسیم هیدروکسی آپاتیت یک ترکیب شبه مواد معدنی است که عموماً در استخوان­ ها یافت می­شود.

میکروسپرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA)

این ترکیب به عنوان فیلرهای نیمه دائمی شناخته می­شوند.

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک، در مایعات و بافت­ های بدن وجود دارد. این ترکیب موجب افزایش چربی در بافت پوست می­گردد و در نتیجه به جوانسازی پوست کمک می­کند.

پلی ال کیلیمید

نوعی ژل نیمه دائم و شفاف است. این ترکیب واکنش منفی در مواجهه با بافت بدن ندارد و در جراحی­ های پلاستیک به صورت گسترده مورد استفاده قرار می­گیرد.

پلی لاکتیک اسید

که پوست را برای کلاژن سازی تحریک می­کند.

 

ژل زیر چشم چه مارکی خوبه؟

فیلر زیر چشم استایلج

استایلج از بهترین برندهای ژل زیر چشم است که از سوی FDA جهت درمان امن و تاثیرگذار خطوط صورت در بیماران بالای ۲۱ سال تایید شده است. تاثیر این ژل پوستی بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

فیلر زیر چشم تئوسیال

فیلر تئوسیال هم از بهترین برندهای ژل موجود در بازار است که یک پاسخ بسیار مناسب به شما می دهد. فیلر زیرچشم تئوسیال به نواحی پوست شما که کلاژن و اسید هیالورونیک از دست داده اند، حجم خواهد داد. تاثیر این ژل پوستی نیز، بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

فیلر زیر چشم ژوویدرم

فیلر زیر چشم ژوویدرم امنیت و تاثیر بسیار بالایی در درمان چین و چروک های معمولی و عمیق دارد و بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگار است. مواد پر کننده فیلر ژوویدرم، به صورت طبیعی و مناسب منافذ چین و چروک ها را می پوشاند. در نتیجه، زمان انعطاف صورت، موقع خندیدن، تعجب و گریه کردن، پوست شما حالت طبیعی خواهد داشت.

 

برای فیلر زیر چشم چند سی سی لازم است؟

برای زیر چشم، به کمتر از یک سی سی ژل نیاز است. در مطب خانم دکتر مارال نوری یانی، باقی فیلر تا زمانی که تاریخ دارد، نگه داشته می شود و در صورت نیاز چند ماه بعد، به صورت رایگان تزریق می شود.

 

چه فیلری برای زیر چشم مناسب است؟

فیلرهای زیر چشم استایلج، تئوسیال، ژوویدرم و بلترو جزو بهترین برندها برای تزریق زیر چشم هستند.

 

کاربرد فیلر زیر چشم

گودی بسیار عمیق و تیره زیر چشم بشدت سن افراد را بالا و آنها را مسن تر نشان می دهد. افراد بیشماری به خاطر داشتن گودی چشم بسیار ناراحت و آزرده هستند. این گودی های تیره گاهی بسیار زشت هستند و معمولا با گذر زمان بدتر می شوند. در حقیقت، ناحیه زیر چشم از نواحی است که زودتر و بیشتر از سایر بخش ها می تواند بالا رفتن سن را بروز دهد. فیلر زیر چشم به عنوان یک پرکننده، جهت از بین بردن تیرگی و گودی که در اطراف چشم وجود دارد استفاده می شود.

 

فیلر زیر چشم چقدر ماندگاری دارد؟

تاثیر ژل های هیالورونیک اسید برندهای ژوویدرم، استایلج و تئوسیال که برای استفاده زیر چشم میان پزشکان محبوب هستند معمولا حدود ۶ تا ۱۸ ماه است. البته در بعضی از مراجعه‌کنندگان اثر درمان خود را تا سه سال بعد هم مشاهده می‌کنند. ماندگاری کلسیم هیدروکسی آپاتیت معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه و اسید پلی‌ال‌لاکتیک تا ۲ سال ماندگار است.

 

آیا فیلر زیر چشم باعث پف آلود شدن می شود؟

خیر؛ اگر تزریق درست انجام شود باعث پف آلود شدنزیر چشم نمی شود. البته ممکن است در روزهای اول بعد از تزریق کمی التهاب و تورم وجود داشته باشد.

 

لیست فیلرهای مورد تایید وزارت بهداشت

فیلرهای مورد تایید وزارت بهداشت عبارتند از Juvederm ، Restylane و Belotero و Stylage که باریک‌ترین و ایده آل ترین فیلر برای منطقه چشم هستند.

 

فیلر زیر چشم چند روز بعد اثر میکند؟

اگرچه شما در این روش به صورت فوری متوجه تغییراتی در ظاهر خود خواهید شد، اما اغلب اوقات چندین هفته طول می‌کشد تا نتایج نهایی درمان را ببینید. بر خلاف تزریق پرکننده در نواحی دیگر صورت ، درمان ناحیه زیر چشم معمولاً یک عمل یک جلسه‌ای نیست.

 

چگونه فیلر زیر چشم را از بین ببریم؟

اگر تزریق با فیلرهای هیالورونیک اسید انجام شده باشد با تزریق آنزیم هیالاز می توان فیلر زیر چشم را از بین برد.

 

آیا فیلر زیر چشم کبودی دارد؟

بله احتمال ایجاد کبودی پس از تزریق فیلر زیر چشم وجود دارد و بسیار متداول است و گاهی شدید است. کبودی معمولاً روز بعد از عمل به بیش‌ترین حد خود می‌رسد و بعد از آن به مرور بهتر می‌شود. در بیشتر بیماران ، دو هفته بعد از عمل کبودی از بین رفته یا سیار کم می‌شود.

 

سن مجاز برای تزریق ژل زیر چشم

سن مجاز برای تزریق فیلر، حداقل ۱۸ سال است اما معمولا برای فیلر زیر چشم در افراد زیر ۳۰ سال در صورت نیاز ضروری به فیلر مانند علائم پیری زودرس یا گودی و تیرگی شدید انجام می شود.

 

نحوه تزریق فیلر زیر چشم

تمام مراحل تزریق فیلر بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه انجام می‌شود. نحوه زدن فیلر زیر چشم به ترتیب زیر می باشد:

قدم اول: برای تزریق فیلر زیر چشم مشاوره قبل درمان است. در این جلسه پزشک شما را درباره انتخاب راه‌حل مناسب و همچنین روند درمان و نوع تزریق راهنمایی می‌کند و این جلسه قبل از جلسه تزریق فیلر می باشد.

قدم دوم: پزشک ناحیه تحت‌درمان را علامت زده و با مایع پاک‌کننده، استریل می‌کند.

قدم سوم: کرم بی‌حس‌کننده را روی این ناحیه برای شما گذاشته می شود و چند دقیقه صبر می‌کنید تا کرم، زیر چشم شما را بی حس کند.

قدم چهارم: پزشک با استفاده از یک سوزن ظریف، فیلر را به ناحیه موردنظر تزریق می‌کند.

 

بهترین زمان برای تزریق فیلر چند سالگی است؟

بدن انسان از ۲۵ سالگی به بعد تولید کلاژن و الاستین را متوقف می‌کند. پس اواسط دهه ۲۰ سالگی می‌تواند بهترین زمان برای جلوگیری از علائم پیری باشد. با این حال، هر زمان احساس کردید برای بهبود ظاهر خود به تزریق فیلر نیاز دارید، می‌توانید دریافت مشاوره با پزشک مراجعه و در صورت هم نظر بودن پزشک با شما تزریق را انجام دهید.

 

آیا فیلر زیر چشم عوارض دارد؟

تزریق فیلر به زیر چشم اگر توسط پزشک متبحر انجام شود، هیچ خطری به همراه ندارد. در چنین شرایطی عوارض ناشی از تزریق فیلر فقط به کبودی و تورم ختم می‌شود. که این دو مشکل معمولا بعد از گذشت یک تا دو روز بعد از تزریق، خودبه‌خود از بین می‌روند. در بعضی موارد شدیدتر، ممکن است از بین رفتن کبودی ناحیه تحت‌درمان تا ۱۰ روز بعد از عمل، طول بکشد.در موارد بسیار نادر که تزریق فیلر توسط فرد بی‌تجربه و غیرمتخصص مثل آرایشگرها انجام شود، تزریق فیلر ممکن است باعث انسداد یکی از رگ‌های چشم شده و منجر به کوری شود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم تزریق فیلر را فقط در مطب پزشک یا کلینیک های تخصصی انجام دهید.

 

آدرس مطب دکتر مارال نوری یانی

گرگان، عدالت ۲۳، پاساژ ایرانشهر، طبقه اول، واحد ۳

شماره تماس مطب: ۰۱۷۳۲۳۲۵۷۰۱۰۹۳۵۷۵۰۰۱۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *